




A világ egyetlen Oakley Design Bugatti Veyronját kapta lencsevégre egy szemfüles úriember Budapesten, a Gresham Palota előtt.
Hogyan kerül ez a kocsi Budapestre?
A válasz egyszerű: az autós találkozók és közös túrázások szezonja a nyári időszak, és az európai útvonalak többsége keresztülvezet fővárosunkon. Innen pedig már csak egy lépés, hogy a különleges Bugatti Veyront vezető sofőr egy kis időre leparkolja az autóját, és egy éppen arra járó kocsi-rajongó lőjön néhány remek fotót a nem mindennapi járgányról.
Miért annyira különleges az Oakley Design?
A kérdésre a rövid válasz, hogy mindössze egyetlen darab készült belőle (nem Magyarországon, nem Európában, hanem az egész világon), és ez az egyetlen darab bizony erősebb a Bugatti többi Veyronjánál.
- Míg az alap Veyron 1001 lóerős, az Oakley Design 1145.
- Míg az alap Veyronban 1250 newtonméter a forgatónyomaték, az Oakley Design-ban 1580.
Miért tartja akkora lázban az autós társadalmat a Bugatti Veyron?
A Volkswagen konszern felügyelete alatt készülő Veyron napjaink leggyorsabb, legerősebb és legdinamikusabb autója, mely akár a 400 km/h sebességet is képes elérni (ez nem csupán papírforma, a Top Gear riportere tesztelte is). Nevét Pierre Veyron autóversenyzőről kapta, aki 1939-ben egy Bugatti volánja mögött megnyerte a Le Mans-i, 24 órán át tartó versenyt.
A Bugatti szalagjairól évente mindössze 70 db Veyron gördül le (pusztán 50 db-ot terveztek, de végül úgy döntöttek, hogy szem előtt tartják a vásárlói igényeket), és egy ilyen autó ára potom 1 millió euró.
Számos extra tulajdonsága közül hadd emeljük ki az egyedi, 3 részből álló alvázat, valamint a két tengelykapcsolós, szekvenciális, hétsebességes váltót, amelyet a kormány mögötti kapcsolókkal irányíthatunk- vagy akár automata üzemmódban is használhatunk. A váltó különben 8 milliszekundum alatt vált a fokozatok között.
Mindent egybevetve a Bugatti alap Veyronjának is jobb a teljesítménye, mint a sok időn át trónbitorló McLaren F1-es autónak. Képzeld, akkor mit tudhat az Oakley Design…