Senki sem passzióból parkol az utcán, mindannyian szívesebben hagynánk garázsban a kocsinkat. Azonban sokunk számára ez sajnos nem megoldható, mégis szeretnénk lehetőségeinkhez képest megóvni a sérülésektől és a környezeti viszontagságoktól. E heti bejegyzésben összegyűjtöttünk néhány tanácsot, amit érdemes szem előtt tartanunk, ha minél tovább meg kívánjuk őrizni autónk jó állapotát.
Utcai parkolás és utcai parkolás között persze vannak különbségek. A menetirányra merőlegesen kialakított parkolóhelyek talán még a legbiztonságosabbak, ezzel szemben a párhuzamos parkolás több veszélyforrást is tartogat. Ebben az esetben ugyanis (az elhaladó autósok miatt) a tükrök, a lökhárító és az autó oldala is nagyobb eséllyel szenvedhet sérülést. A helyzetet tovább rontja a lejtőn való parkolás, egy gyantát csöpögtető fa, vagy néhány madár…

- Mindig hajtsuk be a tükröt! Ha erre odafigyelünk, hamar rutinmozdulattá válik. Kevés rosszabb napindító happening van annál, min ha indulás előtt vesszük észre, hogy az éjszaka leple alatt valaki elegánsan letörte a visszapillantónkat…
- Autómosás után használjunk ápolószert! Így a fényezés ellenállóbbá válik a külső hatásokkal szemben.
- Tegyünk árnyékolót az üvegek mögé, az UV sugárzás sajnos szárítja és fakítja a műszerfalat és a kárpitot.
- Ha lejtőn parkolunk, álljunk meg orral felfelé. Bár elindulni valóban könnyebb, ha orral lefelé áll az autó, viszont így a csapadékvíz és a lecsapódó üregvíz nem tud olyan könnyen kifolyni a kaszniból.
- Ha ponyvát vásárolunk, keressünk olyat, ami átengedi a levegőt (ez azért fontos, hogy ne legyen dunsztban az autó) és csak tiszta autón használjuk (a ponyva alatt lévő porszemek könnyen megkarcolhatják a fényezést).
- Ne parkoljunk élő föld fölött. Sok olyan kocsibeálló van, ahol pusztán a keréknyomok alatt van tégla, így az autó hasa a föld fölött van. Az élő föld azonban párát bocsát ki, ami hosszú távon káros hatásokkal jár.
A kulcs tehát a gondosság, a figyelem és a karbantartás. Az autó pedig hosszú távon nagyon hálás lesz a törődésért.