• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content

Morvai Autószerviz

  • Motorrendszer tisztítás
  • Szolgáltatásaink
    • Műszeres diagnosztika
    • Autószerviz
    • Autóvillamosság
    • Biztosítási ügyintézés
    • Karosszériajavítás
    • Műszaki vizsga
    • Kipufogójavítás
    • Motorjavítás
    • Szélvédőcsere
    • Fényszóró felújítás
    • Klímatisztítás
    • Akkumulátortöltés
    • Autómentés
  • Rólunk
  • Blog
  • Áraink
  • Kapcsolat
  • Online időpontkérés

Sötét jövő vár az autósokra Magyarországon

2019.10.22. | Szerző: morvaiauto

2020-ban lép életbe az Európai Unió új emissziókorlátozása, ami vélhetően több szempontból át fogja alakítani az autóipart mind a környező országokban, mind pedig hazánkban. És sajnos nem kell ahhoz üveggömbbe pislogni, hogy lássuk: a ránk váró változások vélhetően nem lesznek pozitívak.

Roncslerakat Európa szívében

A magyarországi autópark az utóbbi években jelentősen elöregedett; hazánk gyakorlatilag nem más, mint Európa roncsautó-temetője. Tekintve, hogy a használt gépjárművek behozatalát egyelőre nem legalizálták, azaz az importőröket nem kötelezik közterhek fizetésére, nagyon is megéri behozni, és itthon (egy kis ráncfelvarrást követően) jó áron eladni a csotrogányokat. Ha viszont tisztességesen megadóztatnák a behozatalt, akkor valószínűleg kevesebben foglalkoznának vele, és így több új-, vagy frissebb használt autót vásárolnának az emberek.

Jelenleg 3 millió személyautó és 300-350 000 kishaszon gépjármű van a tulajdonosoknál Magyarországon. Évente nem kevesebb, mint 160 000 14-15 év körüli használt autó jön be az országba, amelyek károsanyag-kibocsátása finoman szólva is elavult. A 10 milliós magyar lakosságra mindössze évi 130-140 000 új gépjármű jut (a többi tulajdonos pedig elöregedett, kiöregedett modellekkel furikázik), ami pedig pusztán a széndioxid-kibocsátás szempontjából jelent problémát. Az újabbakhoz képest az öregebb kocsik ugyanis biztonságtechnikailag is elavultnak bizonyulnak.

Mi várható jövőre?

Autókereskedelem-apokalipszis. 2020-tól bevezetik a 95 gramm/ kilométer károsanyag-kibocsátási határértéket (a Magyarországra behozott autók széndioxid-kibocsátása pedig nem ritkán ennek akár a kétszerese is lehet). Lesznek olyan modellek, amelyek a szabályozás miatt nem árulhatóak majd, így csökken a kínálat, szűkül a választék. Az autógyáraknak nyilván nem kis összegbe kerül majd, hogy modernizálják a gyártást, aminek egy részét viszont a vásárlókra fogják átterhelni. Nem túlzás tehát azt állítani, hogy 2020 valódi vízválasztó lesz az autóiparban és a kereskedelemben.

Mi ezzel a gond? Alapvetően az, hogy elsősorban az autótulajdonosokon csattan az ostor. Az új emissziókorlátozás ugyanis távolról sincs szinkronban a végfelhasználók, azaz az ügyfelek igényeivel. Teljesen át fog alakulni az autóbiznisz, és őszintén tartunk tőle, hogy a változások nem jó irányba mutatnak majd.

Kategória: Egyéb kategória Címkék: autó, autó-behozatal, autóimport, autópiac, autószerelés, autószerelő, autószerelő Budapest, autószerelő Pest, autószerelő XVI, autószerelő XVI. kerület, autószerviz, autószerviz pest, autóvásárlás, használt autó, új autó

Morvai Autószerviz | Prémium WordPress

  • Adatkezelési tájékoztató