2020. augusztus 18 vízválasztó lehet a Forma 1 életében!
Aki rendszeresen követi a Forma 1 eseményeit, az bizonyára hallott a Racing Point és a Reanult istállója között kialakult jogvitáról, amiben bizony a Mercedes is komoly szerepet kapott. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nemrég komoly kritikát fogalmazott meg a történtekről, és jelenleg nem teljesen biztos benne, hogy a Mercedes készen áll rá, hogy aláírja augusztus 18-án a Concorde-egyezményt.
Fontos változás a Concorde-egyezményben
Az egyezmény a 2021-2026-ig tartó, ötéves időszakra vonatkozik; előzetes aláírását augusztus 18-ra tették (augusztus 12 volt az eredeti dátum, de eltolták), a végleges időpont pedig augusztus 31. Tehát elvileg semmi sincs kőbe vésve, ha 18-án Wolff és csapata úgy dönt, hogy nem írja alá, azonban ezzel a Mercedes istálló pontvesztéssel indulna (az előzetes aláírásért ugyanis plusz pont jár). Fontos azonban megjegyeznünk, hogy a Red Bullnak köszönhetően a Concorde-egyezmény úgynevezett éves kilépési záradékkal egészült ki, ami lehetőséget biztosítana a Mercedesnek, hogy 2022-től pusztán motorszállítóként maradjanak a Forma 1-ben.
Mi a probléma a Racing Point és a Reanult között, és miért érinti ez a Mercedest?
Az egyre durvuló jogvita látszólag szabályértelmezésen alapul, azonban gazdasági és kereskedelmi vetülete is van, így komoly hatással lehet a 2014 óta veretlen Mercedes további szerepvállalására. A Mercedes 2019-ben nem listázott alkatrészekkel látta el a Renault csapatát, ezek azonban azóta listázottak lettek. Wolf felhívta az ellenfél figyelmét, hogy egyetlen szabály sem tiltja, hogy 2020-ban 2019-ben szállított alkatrészeket használjanak.
Érthető, hogy miért annyira érzékeny Wolff az új szabályokra; a Mercedes fődarabok, alkatrészek mellett mérnöki szolgáltatást nyújt a csapatoknak, így az új szabályozás jelentősen beárnyékolná a jövőjüket a Forma 1-ben.

Toto Wolff szavait idézve:
„Az én véleményem szerint nem sértették meg a technikai szabályzatot, mert 2019-ben ezek az alkatrészek nem voltak listázottak, de a következő évre azzá váltak. Nem volt konkrét szabály vagy technikai direktíva, ami kimondta, hogy 2020-ban nem lehet 2019-es alkatrészt használni, amivel egy csapat már rendelkezik, és bármikor már újratervezte azt. Egyszerűen nincs ilyen. A Racing Point ezt tette.”
Kíváncsian várjuk, mit lép a Mercedes ebben a helyzetben, de nagyon bízunk benne, hogy még hosszú évekig szurkolhatunk nekik a Forma 1-es versenyeken!