Az ősz közeledtével komoly faceliften esett át a GLA, a GLB és a SUV-ok után a Merceses E-osztálya is. Kívül-belül megújult, és ha lehet még szebb, letisztultabb, elegánsabb megjelenést kapott, a hihetetlen extrákról nem is beszélve. A Mercedes tervezői és mérnök csapata ismét nagyon kitett magáért!
Ami talán első ránézésre a legszembetűnőbb változás a járművön, az az, hogy a lökhárítón lévő trapéz formájú maszk megfordult, és egyedülálló, gyémántszerű mintázatot kapott. A szemfülesek talán azt is rögtön kiszúrták, hogy a világítótestek is változtak. Az új E-osztály ugyanis az A-osztályéhoz hasonló, azonban keskenyebb, LED-es első-hátsó világítótestekkel büszkélkedhet.
Innováció, biztonság és kényelem
A Mercedes E osztályának két, különböző konnektorral készült hibrid változata. És bár az akkumulátor mérete miatt kisebb, mindössze 370 literes csomagtér maradt, az autó akár 50 km-t is képes elektromos árammal megtenni.
Komolya újításnak minősül az úgynevezett Energizing Coach, ami gyakorlatilag nem más, mint a sofőr saját rekreációs asszisztense. A program Garmin okosórával szinkronizálva folyamatosan méri a sofőr biológiai funkcióit, és ezekhez igazítja az aktuális relaxációs programot. Teszi ezt a klíma, a hangulatvilágítás, az audiorendszer, és az ülésekben lévő masszázsfunkció és szellőzőlamellák automatikus vezérlésével.
A kiterjesztett valóság-alapú navigáció valós, élő kameraképen mutatja az utcákat, és ezeken jeleníti meg a haladási irányt jelző nyilat, így segítve a sofőr magabiztos tájékozódását.
Ami a külcsínt illeti, a kaszni pontosan 1,2 cm-rel lett hosszabb, és 0,8 cm-re alacsonyabb az elődjénél. Az alapmodell 2*10,25 colos szélesvásznú kijelzővel rendelkezik, de felárért akár 2*12,3 colossal is rendelhető.
A kormánykerék karimájában elhelyezett kapacitív érzékelőknek köszönhetően a computer akkor is érzékeli a sofőr kezét a kormányon, ha az autó egyenesen halad (vagyis a kormány huzamosabb ideig nem mozdul), így sokkal precízebb, pontosabb lett a sávtartó automatika is.
Beszéljenek a számok!
A Mercedes Benz napjainkban tart a 10. generációnál, és az elmúlt 74 éves pályafutása alatt összesen 14 millió darabot értékesítettek belőle világszerte. Az új Mercedes E-osztály alapára extrák nélkül 16,7 millió Forint.
